top of page
חיפוש
  • design9404

רכישת דירה מקבלן בלי לשבור את הראש (תרתי משמע)

רכשתם דירה מקבלן? מזל טוב. תתחדשו!!

איזו התרגשות.. קיבלתם מהקבלן את תיק הלקוח וסט התוכניות של הדירה שרכשתם. קניית דירה מקבלן יכולה להיות מאתגרת ולא מדובר בתהליך פשוט, שאפו!





מה עכשיו? מה עושים עכשיו? לרוב מה שנותן הקבלן הוא מאוד בסיסי ולא תואם את הצרכים והרצונות שלכם.

אתם עומדים מול דילמה מה לעשות בנוגע לשינויים בתכנון ועיצוב הדירה החדשה שלכם, או כפי שנהוג לכנות אותם, "שינויי דיירים" :האם כדאי שהקבלן יבצע את ההתאמות הנדרשות על מנת שתקבלו את בית החלומות שלכם או אולי עדיף לחכות עד קבלת מפתח ואז להיכנס לשיפוץ?


להלן היתרונות והחסרונות בנוגע לדירה חדשה מקבלן שמגיעה אליכם עם "מפרט נקי":


חסרונות של ביצוע שינויים לפני קבלת הדירה מהקבלן:

1. אם תרצו שהקבלן /יזם של הבניין יבצע את השיפוץ, עליכם להגיש את התוכניות לשינויי דיירים מראש, עוד בשלבים הראשוניים לפני תחילת הבנייה. עד מועד כניסתכם יעברו בין 3 ל 6 שנים, החשש הוא שהצרכים, הרצונות והטעם שלכם עלולים להשתנות בשנים אלו (טרנדים בעיצוב ובסטייל באים והולכים כמעט כמו קצב הבניה של דירות חדשות...).

2. לא כל השינויים שתרצו לבצע יאושרו על ידי הקבלן/יזם. בסופו של דבר, המטרה שלו היא לחסוך כמה שיותר ולא להיכנס לבור שממנו יהיה לו קשה לצאת.

3. היזמים עובדים לפי מחירון דקל גבוה: מחירון דקל הוא המחירון המקובל לבניה ותשתיות ועל כן הרוב המכריע של הקבלנים והיזמים מסתמכים עליו (מקביל פחות או יותר ל"מחירון לוי יצחק" בשוק הרכב, רק הרבה יותר מורכב ומסועף).

לכן, בשורה התחתונה ברוב המקרים תשלמו יותר על כל שינוי שתבקשו לבצע.




יתרונות של שינויי דיירים ושיפוצים לפני קבלת המפתח:

1. ביצוע השינויים במהלך בניית הבניין חוסך לכם הרבה זמן: לאחר שקיבלתם את המפתחות לדירה תוכלו להיכנס לבית החדש שלכם ולא תאלצו להפסיד עוד זמן יקר וכסף על מגורים חלופיים.

2. האחריות על איכות וביצוע השינויים היא של הקבלן/יזם.

3. מכוון שהשינויים מתבצעים על ידי הקבלן/יזם אתם לא צרכים לתאם בין כל בעלי המקצוע השונים ונחסך לכם הרבה כאב ראש וזמן.

אז מתי כדאי לבצע שיפוץ בדירת קבלן ? זה תלוי ברצונות, בצרכים ובהיקף השינויים שאתם רוצים לבצע, לאחר שקניתם דירה על הנייר שבו ותעשו שיעורי בית, בדקו מה יותר נכון לכם, אתם תמיד יכולים להתייעץ עם מעצבת מקצועית שתתפקד בתור אדריכל שינויי דיירים ותעשה בשבילכם את העבודה.

טיפ חשוב הוא לקחת מישהי שלא קשורה לקבלן /יזם ואשר את המשכורת היא לא מקבלת ממנו ,כלומר אין לה ניגוד אינטרסים.

אם קניתם דירה או שאתם מתלבטים האם כדאי לרכוש דירה מסוימת על פי הפירוט שהקבלן מציע לכם, אשמח לייעץ לכם בנוגע לשינויי אפשריים. צרו קשר ונפתור את זה ביחד.


שלכם,


70 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page